close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הסרת משקפיים בלייזר - גם במגזר הדתי

מערכת שורשב כסליו, תשעג16/11/2012

כיום, גם אשה דתיה או חרדית, רווקה יכולה לשקול, ובחיוב, לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר.

תגיות:

כיום, גם אשה דתיה או חרדית, רווקה יכולה לשקול, ובחיוב, לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר.

בעבר, נהוג היה לחשוב שניתוחים אסתטיים הם נחלתו של הציבור החילוני בלבד. אולם, לפי נתונים חדשים, בשנים האחרונות ישנו גידול של עשרות אחוזים בקרב נשים, בעיקר צעירות, מהמגזר הפונות לקליניקות השונות לצורך ביצוע ניתוח הסרת משקפיים.

הסרת משקפיים בלייזר היא רק חלק מהעניין
בשנים האחרונות גם יש עלייה בקרב אנשים בציבור הדתי והחרדי היוצאים לעבוד וכתוצאה מכך יכולים להרשות לעצמם לרכוש יותר מוצרי צריכה אשר נחשבים למותרות.

חוקרים המתמקדים בחקר השינויים והמגמות בעדה החרדית גורסים כי באופן כללי ישנה התעוררות בציבור החרדי בכל הקשור לתרבות הצריכה וניכרת עלייה הן בכמות הצריכה והן ברמה. התעוררות זו לצד החשיבות הרבה שנותנים בחברה למוסד השידוכים והאפשרויות הקיימות בשטח לשדרוג המראה הכללי מובילה לעלייה בצריכה גם בתחומי האסתטיקה והקוסמטיקה שלא נראו בעבר.

לטענת החוקרים הדעה הרווחת בציבור החילוני כלפי הטיפוח במגזר החרדי הינה סטריאוטיפית, ובניגוד למחשבת הכלל, ישנן מספר רב של קבוצות חרדיות בהן שמים דגש על הופעה חיצונית וטיפוח. מה עוד שהדבר מותר לפי הדת.

הסרת משקפיים ושדרוג המראה
ניתוח הסרת משקפיים בלייזר נחשב לניתוח פלסטי עדין ו"רך" אשר אינו עושה שינוי ברקמות הגוף ובאיברים בגוף. מטרתו לתקן פגם בראייה ולשחרר את המטופל מהרכבת משקפיים או עדשות. בשל העובדה שהניתוח אינו משנה דבר במראה הגוף, אלא, מטרתו תיקון הפגם הוא הופך לניתוח אסתטי לגיטימי בקרב במגזר החרדי.

כאשר נערה או אישה צעירה בעלת משקפיים חשה כי פגם ראייתי זה מעכב את שידוכה או שמביא להצעות שידוכים הנחשבות פחותות זה יותר מסביר שתשקול לעבור את הניתוח על מנת לשדרג את מעמדה ולהעניק לעצמה הזדמנויות טובות יותר.

אגב, יש לציין כי לפי נתונים שונים גם בקרב האוכלוסיה החילונית הפך ניתוח הסרת משקפיים בלייזר לניתוח הפופולארי ביותר בעולם המערבי ומאות עד אלפים ממנו מתבצעים מידי יום.

שינוי למען השידוך
לדברי החוקרים מראה חיצוני יכול להוות מרכיב חשוב בהרכבת הפרופיל של הצעיר או הצעירה המחפשים שידוך. נתונים מדוייקים אודות מספר הניתוחים הפלסטיים שעוברים בחברה החרדית אינם, אולם אין זה מן הנמנע שבעבור ניתוח הסרת משקפיים אשר מתקן פגם בראייה ניתן לקבל אישור מהרבנים על בסיס צורך רפואי.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה